Współpraca z programem partnerskim?

Ostatnio coraz więcej osób interesuje się udziałem w programach partnerskich. Jednym, to wychodzi bardzo dobrze, a innym raczej mizernie. Od czego zależy taka różnica? Opowiem o tym później. Zacznijmy od tego czym jest program partnerski. Współpraca z programem partnerskim, to schemat, który polega na promowaniu lub polecaniu produktów i usług danej firmy. Firma za sprzedaną usługę lub produkt, wynagradza prowizją partnera, który coś sprzedał. Proste nie?  🙂

Współpraca z programem partnerskim.
Współpraca z programem partnerskim.

Firmy zamiast płacąc za reklamy, woli nagradzać prowizją partnera, który jest „żywą” reklamą i dowodem iż warto skorzystać z ich oferty.

No własnie. Sprawa wydaje się bardzo jasna i przejrzysta, lecz problem pojawia się w momencie, gdy chcemy odnaleźć ludzi potrzebujących danej usługi. Wciskanie i przekonywanie kogoś do kupna lub współpracy z danym partnerem – pod naciskiem typu „Jakie to super – KUPUJ, Wchodź w temat. Nie pożałujesz!!!”… jest dla mnie trochę kompromitującym działaniem. To tak jakby chłopak chciał na siłę przekonać dziewczynę do bycia z nim w związku 😉 Następuje reakcja jest wręcz odwrotna…

Przecież tak się nie da. Dziewczyna sama musi chcieć. Tak samo jak potencjalny klient, ucieknie widząc jak koniecznie chcesz mu wcisnąć jakąś ideę 😉 Jeśli chodzi o kobietę, to nawet jak będziesz Ją prosił na kolanach, nic nie da. Wręcz przeciwnie. Strzelisz sobie w kolano i uzna Cię za słabeusza, nie pewnego swojej wartości i ucieknie tam gdzie pieprz rośnie. To samo będzie z klientem 😉 I Twój „biznes” na starcie legnie w gruzach…no i serce poturbowane 🙂

Uwierz w Ideę, którą promujesz…

Ujmując, to w jednym zdaniu, to masz kiepski przekaz. Sam nie wierzysz w swoją ofertę i za wszelką cenę desperacko szukasz ludzi, którzy dopiero nadadzą jej wartości. Tylko wiesz co? Tak, to nie działa, bo ludzie chcą mieć korzyść. Dlatego trzeba promować raczej korzyści niż samą ofertę 😉 Także osoba, którą koniecznie chcesz pozyskać do swojego zespołu może szybko zrezygnować, czując nacisk emocjonalny.

Nie przedstawiając korzyści jakie może ta osoba otrzymać, nie dasz jej szansy na samodzielne zainteresowanie się zaletami usługi lub produktu. Zamiast nalegając, pokaż jakiś dowód społeczny lub opinię innych. Pokaż jak inni rozwiązali potencjalny problem, korzystając z Twojej oferty.

Współpraca z programem partnerskim. Podejmując współpracę z programem partnerskim lepiej wcześniej namierzyć grupę docelową, która ma potrzebę na dany produkt. Najlepiej na forach i grupach tematycznych na FB. Wtedy temat sam się rozwija i nie trzeba strzępić języka na darmo 😉 Po prostu dobrze przedstawiłeś swój produkt w obliczu klienta, który prawdopodobnie chce rozwiązać jakiś problem. Widzisz? Klientowi, jeśli dobrze się zaprezentujesz, również będzie zainteresowany znajomością z Tobą i Twoją ofertą, która coś pożytecznego wniesie do jego życia;)

Daj sobie czasu…

Druga sprawa, to czas, który trzeba poświęcić na poznaniu produktów i usług, które chce się polecać. Moim zdaniem brak wiary w promowany produkt, mimo iż może być rewelacyjny, może przyczynić się do zerowej skuteczności. Najpierw warto dać sobie czas na poznanie samego produktu, który chce się polecać, zanim się go zacznie promować innym. Uwierzcie mi, że brak wiary w swój promowany produkt, może nas spalić już na starcie. I cała współpraca z programem partnerskim na nic.

Ludzie mentalnie wyczuwają czy wierzysz w promowany produkt czy nie. Może sami nie będą tego rozumieli ale coś ich odepchnie od Ciebie, jeśli to przedstawisz bez przekonania. Takie flaki z olejem, nic ciekawego stwierdzą. Dlatego warto najpierw samemu wejść w korzystanie z tych produktów i po wyciągniętych odpowiednich wnioskach – mam na myśli pozytywnych, zacząć dopiero samemu z przekonaniem i „błyskiem w oku” promować produkt wraz z swoimi doświadczeniami. Proste? No pewnie że tak 😉

Ludzie lubią kierować się opinią innych. Skoro innym się to podoba, to mi też się pewnie spodoba itd… Sam zobacz jak Ty się zachowujesz zanim coś kupisz lub z czegoś skorzystasz. Wcześniej sprawdzasz  na wujku Google jakie ma opinie i wtedy dopiero podparty pozytywnymi doświadczeniami innych ludzi, decydujesz się na skorzystanie z oferty 😉 Trochę racji mam nie? Ok to na tyle. A jeśli chcesz zobaczyć jak u mnie wygląda współpraca z programem partnerskim, to zobacz moją stronę: http://bit.ly/2fQElZm

Pozdro 😉

 

Komentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.