Czy skuteczne odchudzanie na prawdę istnieje? Jeśli dasz się zamknąć w pustym pomieszczeniu na 2 tygodnie w którym będzie tylko dostęp do czystej wody, to na pewno skutecznie się odchudzisz. Pytanie tylko jak ,to się by miało do naszego zdrowia i układu hormonalnego. Byśmy narobili sobie niezłego bałaganu w organizmie. Chudnięcie po 5 kilo tygodniowo odpada! Mowa będzie o zdrowej redukcji masy ciała.

Skuteczne odchudzanie

Skuteczne odchudzanie nie polega na szybkiej i nierozważnej utracie wagi. Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo i szkody dla ciała polega na zastosowaniu zbilansowanej diety zawierającej wszystkie potrzebne makro i mikro elementy oraz odpowiednią proporcję tłuszczy, węglowodanów i białka w posiłkach. Rezygnacja z któregokolwiek składnika w jakiejkolwiek diecie nie koniecznie może wyjść nam na zdrowie.

Moim zdaniem człowiek musi jeść wszystko, a skuteczne odchudzanie ma miejsce wtedy gdy przy odpowiednim i rozsądnym cięciu spożywanych dziennie kalorii, nadal zachowamy odpowiednią porcję witamin, mikro i makro elementów. Wszystko zależy od trybu życia i aktywności fizycznej osoby chcącej przejść na redukcję. Indywidualne obliczanie zapotrzebowania kalorycznego w kolejnym wpisie.

Odrzuć z menu śmieciowe żarcie…

Na początek spójrz na swój jadłospis i zobacz co w nim się znajduje. Jeśli przeważają niezdrowe wysoko przetworzone produkty, typu fast food, chipsy, słodycze, oraz wysoko słodzone napoje, to postaraj się stopniowo na stałe eliminować takie produkty. W to miejsce zacznij wypełnić swój jadłospis większą ilością świeżych warzyw najlepiej liściastych, owoców cytrusowych i pełnoziarnistych produktów. Zawierają one dodatkowo błonnik, które nadają uczucie sytości.

W szafce powinny się znaleźć produkty takie jak: różnego rodzaju kasze, ryż, orzechy (nie prażone i nie solone) Sól nie pomaga nam w skutecznym odchudzaniu. Te produkty też zawierają błonnik. Jak widzisz na sam początek zmiana nawyków żywieniowych, spowoduje że nadal się możesz najadać do syta z tą różnicą że robisz to zdrowo i z korzyścią dla organizmu.

W ten sposób nie obciążasz swojego układu pokarmowego i dodatkowo oczyszczasz się z toksyn i przygotowujesz swoje ciało do zamierzanej redukcji. Po to jest zmiana nawyków żywieniowych aby organizm otrzymał wszystkie niezbędne składniki i pozbierał się po śmieciowym jedzeniu. Skorzysta na tym Twoja skóra i samopoczucie także 😉 Sprawdź.

Jedz 5 posiłków dziennie i nie głoduj.

Skuteczne odchudzanie. Zapomnij o głodówce. Głodując potem najadając się do syta w szaleństwie powodujesz że zmniejszasz swój metabolizm, co nie jest korzystne w skutecznym odchudzaniu. Jeśli nawet udało Ci się coś zrzucić w głodówce, to szybko to odzyskasz z dodatkowym nowym balastem. Sama zmiana nawyków żywieniowych, regularne jedzenie, odstawienie napojów, słodyczy oraz fast food różnego rodzaju, może spowodować że zaczniesz sukcesywnie tracić na wadze. I to zdrowo! Bez głodzenia. Regularne i zdrowe żywienie podkręca metabolizm co sprzyja redukcji bez uczucia głodu.

Jak widzisz nie musisz głodować, tylko zamienić produkty niezdrowe na zdrowe i zachować 3 godzinne odstępy między posiłkami.  Zamiast słodzonych napojów, pij wodę mineralną, wodę z cytryną, herbaty (szczególnie zieloną) wspomaga redukcję. Nie zapomnij w posiłkach o produktach białkowych. Białe mięsa (gotowane w wodzie lub na parze) sprzyjają redukcji. Białko wspomaga skuteczne odchudzanie.

ŚNIADANIE rzecz święta, a kolacja biedaka…

Pamiętaj że śniadanie, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Śniadanie powinno dać nam niezłą dawkę energii na początek dnia. Omlet z kilku jaj na oleju kokosowym z dodatkiem płatków owsianych oraz szejk z selera i banana da Ci sporą porcję energii. Sycące i zdrowe. Organizm Ci podziękuje w ciągu dnia 😉

Kolacja z kolei lepiej jakby była „biedna”. Jedz 3 godziny przed snem. Po pracy nie żałuj sobie kolacji, ale nie najadaj się tuż przed snem. Powinna być lekka i z przeważającą ilością warzyw liściastych. Sałatka ze świeżego szpinaku z oliwą z oliwek i jajkiem dobrze spełni swoją rolę. Twaróg bez dodatku śmietany, tuńczyk w wodzie i pieczywo pełnoziarniste, również spełnia dobrą rolę na kolację. Dzięki zasadzie kolacja min. 2 godziny przed snem, organizm lepiej się regeneruje w czasie snu.

Stopniowo po zmianie nawyków żywieniowych, możesz zastosować ujemny bilans kaloryczny według swojego trybu życia. Osoba nie uprawiająca sportów, prowadząca siedzący tryb życia powinna inaczej dobrać swój ujemny bilans kaloryczny niż osoba, która ciężko pracuje fizycznie lub uprawia sport. Z góry zapomnij o diecie 1000 kalorii dziennie. To za mała ilość aby świadomie funkcjonować w ciągu dnia.

Więcej w kolejnym wpisie o dobieraniu zapotrzebowania kalorycznego

Skuteczne odchudzanie: CDN…

 

Komentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.